V roce 2013 přišla společnost Dove s velmi zajímavým experimentem, ve kterém bývalý policejní kreslíř namaluje ženám dva portréty. Poprvé tak, jak se popisují samy a podruhé, jak je vidí někdo jiný. Výsledek je celkem překvapivý, protože se oba portréty stejné osoby poměrně dost liší.
Jako kreslíř zde vystupuje Gil Zamora, který od roku 1995 do roku 2011 pracoval pro FBI. Forenzní specialista namaloval různým ženám dva portréty. V prvním případě kreslí podle toho, jak se ženy samy vnímají. Ve druhém, jak je vnímá osoba, která je předtím potkala.
Experiment probíhal tak, že ženy seděly za plentou a odpovídaly kreslíři na otázky jako například, jaké máte vlasy, bradu či nejvýraznější rys. Kresba portrétu probíhala pouze na základě jejich vlastních odpovědí, aniž by kreslíř ženy jak před kreslením, tak i po něm viděl.
Následně vždy přišla jiná osoba, která měla ženu popsat svými slovy. Kreslíř na základě toho poté zhotovil druhý portrét stejné ženy.
Oba portréty vypadaly ve výsledku odlišně. Ženy, které popisovaly samy sebe, totiž vnímaly své nedokonalosti daleko více než osoba druhá. Portrét, který vznikl na základě popisu jiné osoby, tak vypadal většinou lépe, přitom šlo pochopitelně o stejnou ženu.
Na celý experiment se můžete podívat níže. Některé ženy výsledek i dojal.
error: Kopírovat obsah tohoto webu je bez písemného souhlasu zakázáno.
Spravovat Souhlas s cookies
K ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení používáme technologie, jako jsou soubory cookie. Děláme to, abychom zlepšili zážitek z prohlížení a zobrazovali personalizované reklamy. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.